Praktické informace

Svoz komunálního odpadu 

Mokrá – sídliště: svoz 1x týdně (pondělí)
Stará Mokrá, Horákov: svoz 1x 14 dnů (pondělí v sudé týdny)

Plán svozu komunálního odpadu v roce 2024PDF | 193,95 KB

 

Sběrný dvůr a třídění odpadu

 

Nejčastější otázky a odpovědi

  • Jaké dokumenty si mohu na Obecním úřadě Mokrá-Horákov vyřídit?

    Všechny důležité informace o tom, co lze vyřídit přímo na úřadě v Mokré-Horákově nebo ve Šlapanicích, najdete na našem webu v sekci Potřebuji si vyřídit

    Na obecním úřadě si můžete vyřídit například trvalý pobyt, listiny z agendy Czech POINT, vidimace a legalizace dokumentů (ověřování listin a podpisů), povolení v rámci stavebního řízení (podrobnosti zde).  

    Na Městském úřadě Šlapanice se vyřizují dokumenty jako jsou občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz, rybářské lístky, rodné listy, oddací listy.

    Doporučujeme
    •    Před návštěvou obecního úřadu si ověřte otevírací dobu a případně si domluvte rovnou schůzku.
    •    Vezměte si s sebou všechny potřebné doklady a dokumenty.
    •    Pokud si nejste jisti, co potřebujete k vyřízení daného úkonu, obraťte se na pracovníka obecního úřadu.

  • Má obec sběrný dvůr a co sbírá?

    Sběrný dvůr mohou využívat pouze občané obce Mokrá–Horákov a nachází se na adrese Mokrá č. 365. 

     

    Otvírací doba sběrného dvora a kontaktní informacehttps://www.mokra-horakov.cz/obcan-a-podnikatel/sberny-dvur

     

    Stavební a demoliční odpady (katalogová čísla ze skupiny 17) jsou zdarma přebírány v omezeném množství, a to max. 30 kg na občana obce a týden (přibližně jedno kolečko stavební suti). 

     

    Ve sběrném dvoře je možné odevzdat tyto odpady: 

     

    130208 - Jiné motorové, převodové a mazací oleje
    130206 - Syntetické motorové, převodové a mazací oleje
    150101 - Papírové a lepenkové obaly
    150102 - Plastové obaly
    150107 - Skleněné obaly
    170101 - Beton 
    170102 - Cihly 
    170103 - Tašky a keramické výrobky 
    170107 - Beton, cihly, tašky a keramické výrobky
    170904 - Směsné stavební a demoliční odpady neuvedené pod čísly 170901, 170902 a 170903 
    200101 - Papír a lepenka
    200102 - Sklo
    200110 - Oděvy
    200111 - Textilní materiály
    200113 - Rozpouštědla
    200117 - Fotochemikálie
    200121 - Zářivky a jiný odpad obsahující rtuť
    200125 - Jedlý olej a tuk
    200126 - Olej a tuk neuvedený pod číslem 200125 
    200128 - Barvy, tiskařské barvy, lepidla a pryskyřice neuvedené pod číslem 200127
    200133 - Baterie, akumulátory, zařazené pod čísly 160601, 160602 nebo pod číslem 160603 a netříděné baterie a akumulátory obsahující tyto baterie
    200138 - Dřevo neuvedené pod číslem 200137
    200139 -  Plasty
    200140 - Kovy
    200203 - Jiný biologicky nerozložitelný odpad
    200301 - Směsný komunální odpad
    200307 - Objemný odpad

     

  • Je v obci policie?

    V naší obci státní ani městská policie není. Obě tyto složky mají služebny ve Šlapanicích, kam v rámci správního obvodu spadáme. 
    S Městem Šlapanice pak máme dlouhodobě uzavřenou Veřejnoprávní smlouvu k zajištění služby městské policie.

     Služebna městské policie ve Šlapanicích

  • Kolik má obec Mokrá-Horákov obyvatel?

    K 1. lednu 2023 dle ČSÚ měla obec v evidenci 2863 obyvatel (z toho 1368 mužů, 1495 žen). 

  • Má obec ztráty a nálezy? Jak mohu řešit nalezenou věc?

    Nalezené věci můžete odevzdat na obecním úřadě, na podatelně – sekretariát starosty. Pokud si vlastník nalezené věci nevyzvedne, nalezené věci jsou zde uloženy po dobu minimálně jednoho roku. 

    • Pokud nemůže nálezce z okolností poznat, komu má být věc vrácena, a nepovažuje-li se věc za opuštěnou, oznámí nálezce bez zbytečného odkladu nález obci, na jejímž území byla nalezena, zpravidla do tří dnů. 
    • Byla-li však věc nalezena ve veřejné budově nebo ve veřejném dopravním prostředku, odevzdá nálezce nález provozovateli těchto zařízení.
  • Našel jsem kotě/kočku, psa/štěně, co mám dělat ve vztahu k obci?

    Nejdříve zkontrolujte, zda má zvíře identifikační obojek. Obvykle se jedná o zvíře, která má majitele a pouze se zaběhlo.  Pokud má známku/obojek s identifikačními údaji, pokuste se kontaktovat majitele. 

    Pokud nemá nebo se nepodaří majitele kontaktovat, informujte obec o nalezeném zvířeti. Obec zajistí zveřejnění informace o nalezeném zvířeti  na webových stránkách obce, případně na stránkách o nalezených zvířatech. Domluvíte se na dalším postupu, aby bylo o zvíře postarané. Pokud se zjistí, že se jedná prokazatelně o zvíře bez majitele, kočku toulavou, rovněž informujte obec, která má možnost odchytu, zajištění kastrace kočky a její opětovné vypuštění do původního teritoria s následným monitorováním situace.

  • Pořídili jsme si psa, co máme dělat ve vtahu k obci?

    Psa je nutné přihlásit. Poplatek platí držitel psa příslušné městské části, kde je přihlášen k pobytu nebo sídla firmy, ze psů starších 3 měsíců. Držitel psa je povinen podat písemné přihlášení k poplatku (nejlépe osobně, možno i písemně vč. event. zmocnění jiné osoby) a rovněž oznámit každou skutečnost, která má vliv na trvání a výši poplatku do 60 dnů od doby, kdy skutečnost nastala. 

    Více o povinnosti nahlášení psa
     

  • Objevil jsem rozbitou lavičku, lampu aj., co s tím?

    Kontaktujte obecní úřad, který je zodpovědný za údržbu v rámci katastru naší obce. Při oznamování například rozbité lavičky uveďte co nejpřesnější popis umístění, rozsah poškození a případné další relevantní informace. 

    Pokud se oprava zpozdí nebo se zdá, že k ní nedochází, kontaktujte příslušný orgán znovu a zeptejte se na stav opravy.

    Kontakty na obecní úřad
     

  • Našel jsem uhynulé zvíře, co mám dělat?

    Postup s uhynulým zvířetem v obci se liší podle toho, zda se jedná o zvíře volně žijící nebo domácího mazlíčka. 

    Volně žijící zvíře

    • Pokud s jedná o uhynulé zvíře, u kterého není vlastník nebo chovatel znám, kontaktujte přímo obecní úřad. 
    • V případě nalezení zvěře, podle zákona o myslivosti je za odstranění zodpovědný uživatel honitby, tedy příslušné honební společenstvo. 
    • Pokud se jedná o hromadný úhyn ptáků, je nutné kontaktovat krajskou veterinární správu.

     

    Domácí mazlíček

    • Za nalezeného a uhynulého domácího mazlíčka je zodpovědný jeho majitel. Pokud neznáte majitele, je vhodné na zvířeti zkusit najít identifikační značku (čip, obojek) a podle ní kontaktovat majitele. Pokud se majitele nepodaří zjistit, kontaktujte obecní úřad, který zajistí likvidaci.

     

    Důležité!

    • Na uhynulé zvíře nikdy nesahejte bez rukavic, a to ani v případě, že se jedná o zjevně přirozený úhyn.
    • V případě nalezení uhynulého divokého zvířete (např. srna) je vhodné místo nálezu nafotit a odeslat hlášení například přes aplikaci Mobilní Rozhlas.
    • Pokud máte podezření, že zvíře uhynulo v důsledku trestného činu (např. otrava), kontaktujte Policii ČR.
       
  • Jak probíhá zimní údržba komunikací?

    Úkolem zimní údržby je zmírnění závad ve sjízdnosti a schůdnosti místních komunikací vzniklých zimními povětrnostními vlivy a jejich důsledky tak, aby zimní údržba byla zajišťována s přihlédnutím ke společenským potřebám na straně jedné a ekonomickým možnostem obce na straně druhé.

    V zimním období není možno závady ve sjízdnosti a schůdnosti odstranit, nýbrž pouze zmírnit a vzhledem k tomu, že závady nelze zmírnit okamžitě na celém území obce, stanovuje „Plán zimní údržby“ priority údržby, a to jak místně, tak i časově. Tyto priority vyplývají z nestejné důležitosti místních komunikací a z technicko-ekonomických možností provádění zimní údržby.

    Plán zimní údržby 2023/2024PDF | 651,25 KB

    Mapa zimní údržbyPDF | 354,51 KB

    Plán zimní údržby místních komunikací je základním dokumentem pro provádění prací spojených se zimní údržbou těchto komunikací a jedním z důkazních prostředků pro posouzení odpovědnosti vlastníka místních komunikací za škody vzniklé užíváním komunikací z titulu závad ve sjízdnosti a schůdnosti.

  • Jaké má obec autobusové spojení?

    Do obce je zajištěno autobusové spojení z Brna (ze zastávky Brno-Úzká) autobusovou linkou č. 701., která vede po trase: Brno –  Mokrá-Horákov – Hostěnice – Pozořice.

    Aktuální jízdní řád linky 701

     

    IDOS – Vyhledávání dopravního spojení v rámci celé ČR

  • Kde mohu nahlásit nebezpečné místo v obci (ohrožující bezpečnost chodců a silničního provozu)?

    Kontaktujte obecní úřad. Při oznamování uveďte co nejpřesnější popis, případně  návrh řešení. Pokud je možné, přiložte fotodokumentaci.

    Přejít na kontakty

  • Větve ze stromu na obecním pozemku ohrožují můj majetek, co mám dělat?

    Kontaktujte obecní úřad. Při oznamování uveďte co nejpřesnější popis umístění a případné další relevantní informace. Pokud je možné, přiložte fotodokumentaci.

    Kontakty obecního úřadu

  • Potřebuji pokácet strom na svém pozemku, potřebuji povolení?

    Povolení ke kácení se nevyžaduje: 

    • pro stromy do obvodu kmene 80 cm měřeno ve výšce 130 cm nad zemí, 
    • pro zapojené porosty dřevin (tzn. keřů i stromů) o celkové ploše do 40 m2, 
    • pro dřeviny pěstované na pozemcích vedených v katastru nemovitostí jako plantáž dřevin a pro ovocné dřeviny rostoucí na pozemcích v zastavěném území evidovaných v katastru nemovitostí jako druh pozemku zahrada, zastavěná plocha a nádvoří.

    Uvedené neplatí pro památné stromy a dřeviny rostoucí jako součást významných krajinných prvků (VKP).

     

    Pokud potřebujete povolení ke kácení stromu, nespadajícího do žádné z uvedených kategorií musíte podat žádost na obecním úřadě. K žádosti je nutné přiložit:

    • jednoznačnou identifikaci žadatele, tj. jméno a adresu, datum narození (fyzická osoba), název a sídlo firmy, IČ (právnická osoba), příp. doručovací adresu, číslo telefonu,
    • v případě více spoluvlastníků jejich souhlas s případným kácením a náhradní výsadbou,
    • doložení vlastnického práva či nájemního nebo uživatelského vztahu žadatele k pozemkům, na kterých dřeviny rostou, nelze-li je ověřit v katastru nemovitostí,
    • specifikaci dřevin, které mají být káceny, zejména jejich druh popř. rod, počet, včetně situačního nákresu se zakreslením polohy dřevin určených ke kácení,
    • udání obvodů kmene stromů ve výšce 130 cm nad zemí nebo plochy zapojených porostů dřevin,
    • zdůvodnění žádosti,
    • u právnických osob platný výpis z obchodního rejstříku,
    • plná moc v případě zastupování,
    • projektová dokumentace v případě žádosti o vydání závazného stanoviska.

    Pokud strom představuje bezpečnostní riziko (např. hrozí pádem na dům, chodník nebo elektrické vedení), je možné ho pokácet i bez povolení, ale je nutné to ohlásit obci do 15 dnů od kácení. Toto ohlášení musí obsahovat stejné náležitosti jako žádost o kácení.

    Kácení stromů na lesních pozemcích se řídí zákonem č. 289/1995 Sb., o lesích. Povolení ke kácení stromů v lese uděluje orgán státní správy lesů.

  • Je omezen zákaz pálení v obci? Jak?

    Obec nemá schválenou vyhlášku k regulaci pálení omezující spalování suchého rostlinného materiálu v otevřených ohništích.

    Při pálení je nutné dodržovat následující zásady: 

    •  Veškerý rostlinný materiál necháme před spálením řádně proschnout. 
    • Budeme  spalovat pouze to, co zákon v otevřených ohništích povoluje (tzn. dřevo, dřevěné uhlí, suchý rostlinný materiál, popř. plynná paliva určená výrobcem, přičemž matriál nesmí být kontaminován chemickými látkami). 
    • Z dalších platných právních předpisů vyplývá, že nelze spalovat za povětrnostních podmínek, při kterých hrozí rozšíření ohně (vítr) nebo v případě že by kouř obtěžoval okolí (obvykle nízký tlak). 
    • Nebudeme tedy oheň rozdělávat, když je vítr, který míří právě k sousedům, na dětské hřiště apod. Vyhneme se tím zbytečným sporům, nebo dokonce problémům s úřady.
  • Jak a komu mám nahlásit pálení listí a suchého klestí na svém pozemku?

    Pálení je možné oznámit on-line registrací následně vyplněním formuláře: https://paleni.izscr.cz/

    Povinnost ohlašovat pálení se nevztahuje na fyzické osoby, které tuto činnost provádějí na svém pozemku. Pokud ale fyzická osoba plánuje pálení většího množství biologického odpadu (klestu, shrabaného listí a stařiny), je vhodné také ohlásit pálení na KOPIS HZS. Touto informací lze zabránit zbytečným výjezdům jednotek požární ochrany k domnělému požáru, který může nahlásit například soused.

    Při ohlašování pálení je nutno uvést především následující informace:

    • datum a místo pálení
    • osobu, která je za pálení odpovědná a kontakt (mobilní telefon)
    • dobu, po kterou bude pálení probíhat

    I pro tyto práce na soukromém pozemku platí určitá pravidla:

    • Je třeba dodržovat povinnosti vyplývající ze zákona o ovzduší a platných obecně závazných vyhlášek obcí (požární řád obce, vyhlášky o nakládání s komunálním odpadem apod.)
    • Pálení musí být po celou dobu přítomna osoba starší 18 let.
    • Oheň by se neměl rozdělávat za pomoci hořlavých kapalin.
    • Při nepříznivých povětrnostních podmínkách (silný vítr, inverze) by se pálení mělo přerušit.
    • Je třeba dodržovat bezpečnou vzdálenost ohniště od zástavby a hořlavých předmětů (domy, auta, ploty apod.) a mít k dispozici jednouché hasební prostředky (lopata, kbelík s vodou, písek apod.).
    • Velikost ohniště je třeba volit tak, aby všechen hořící materiál shořel v době, kdy je na místě přítomen dozor.
    • Po ukončení pálení se musí ohniště řádně uhasit. V období sucha je třeba ohniště kontrolovat i v průběhu následujícího dne, popřípadě opakovaně prolít vodou.
    • V případě, že se oheň vymkne kontrole a nelze ho uhasit vlastními silami, je osoba provádějící pálení povinna okamžitě vzniklý požár ohlásit KOPIS HZS, případně na tísňové linky 150 nebo 112.
  • Můžu grilovat na veřejném prostranství obce?

    Ke grilování je možné využít místo  tomuto uzpůsobené, v Horákově se jedná o Bike Point v areálu sportovišť (u fotbalového hřiště).

  • Je v obci omezeno parkování?

    Parkování v obci není žádnou obecně závaznou vyhláškou omezeno, vesměs platí obecně platné právní předpisy. 

     

    Parkovací místa nejsou zpoplatněna, vyhrazena jsou pouze parkovací místa pro držitele průkazů ZTP (v několika případech s vyhrazením pro SPZ držitele takového průkazu). 

  • Jsou v obci nějaké místní bezpečnostní opatření?

    Obec má schválenou OZV o 2/2023 O REGULACI POUŽÍVÁNÍ ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY. Předmětem této vyhlášky je regulace používání zábavní pyrotechniky v obci, neboť tato činnost může narušit veřejný pořádek nebo být v rozporu s ochranou bezpečnosti, zdraví a majetku. Používání zábavní pyrotechniky se na území obce Mokrá-Horákov zakazuje.

     

    Zákaz dle odstavce 1 tohoto článku se nevztahuje na: 

    • ohňostrojné práce, které podléhají povolovací povinnosti a na ohňostroje a ohňostrojné práce, které podléhají ohlašovací povinnosti,
    • prskavky, konfety, dětské, dortové a obdobné fontány, pokud jsou jako pyrotechnické výrobky zařazeny do kategorie F1 a F23, ; 
    • dny 31. prosince od 17:00 do 24:00 a 1. ledna od 00:00 do 02:00.

    Vyhláška o regulaci používání zábavní pyrotechniky

  • Pořádá obec trhy? Jak je možné se do nich zapojit?

    Obec Mokrá-Horákov pořádá např. vánoční trhy, velikonoční jarmark, popřípadě další řemeslné nebo farmářské trhy. Tyto akce vesměs pořádá kulturní komise rady obce.

     

    V případě zájmu kontaktujte referentku podatelny, sekretariátu starosty obce, popř. vedoucí obecní knihovny, která/které vám předá/předají bližší informace. 

  • Kde nahlásit pořádání veřejných akcí v obci?

    Obec má schválenou OZV O STANOVENÍ PODMÍNEK PRO POŘÁDÁNÍ A PRŮBĚH SPORTOVNÍCH A KULTURNÍCH PODNIKŮ, VČETNĚ HUDEBNÍCH PRODUKCÍ A DALŠÍCH VEŘEJNOSTI PŘÍSTUPNÝCH AKCÍ TOHOTO TYPU, A O ZABEZPEČENÍ MÍSTNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ VEŘEJNÉHO POŘÁDKU V SOUVISLOSTI S JEJICH KONÁNÍM

     

    Organizátor je povinen nejméně 10 dnů před konáním akce doručit oznámení o konání akce na území obce Obecnímu úřadu Mokrá-Horákov

     

    Oznámení musí obsahovat: 

    • identifikační údaje organizátora a kontaktní údaje organizátora - zejména telefonní číslo, na kterém bude organizátor či jím pověřená osoba k osobní spolupráci s orgány veřejné správy v průběhu konání akce k zastižení, 
    • název a druh akce a stručný popis obsahu akce a jejího průběhu dobu a přesné místo konání akce, včetně údajů o jejím počátku a ukončení a případných přestávkách a přerušeních, 
    • předpokládaný počet účastníků této akce, počet osob zajišťujících pořadatelskou službu,
    • informace o způsobu nakládání s odpadem v průběhu i po skončení akce, 
    • informace o způsobu zajištění odstavení vozidel účastníků akce, je-li v souvislosti s akcí organizátorem očekávána zvýšená potřeba účastníků pro odstavení vozidel,
    • informace o preventivních opatřeních pro eliminaci šíření hluku, prachu, světla nebo vibrací mimo místo konání akce.

    Přejít na vyhlášku

  • Mohu mít v obci reklamu?

    V obci lze umístit reklamní banner u vjezdu do obce poblíž sportovního areálu v Horákově. Částka za kalendářní rok činí 4 800Kč včetně DPH.

     

    V obci je dále možnost využít inzerce ve Zpravodaji obce a v hlášení místního rozhlasu.

     

    Více informací o možnostech propagace  Ceník inzerce

  • Je v obci dostupné sociální bydlení?

    V naší obci máme dům s pečovatelskou službou v Horákově 117, zřizovatelem je Obec Mokrá-Horákov. 

     

    • Jedná se o pobytové sociální zařízení s 15 byty kk+1, 9 bytů je s menší podlahovou plochou a 5 větších je vhodných pro manželské nebo partnerské páry. 
    • Byty jsou určeny pro starší občany, kteří mají trvalý pobyt v ČR, pobírají starobní důchod nebo invalidní důchod 3. stupně a jsou soběstační, avšak jejich zdravotní stav a sociální situace vyžadují péči a pomoc, kterou nemohou prokazatelně poskytovat rodinní příslušníci. 
    • V budově není zajištěna lékařská služba a pečovatelka působí jen na sjednané služby po dobu nezbytně nutnou, obědy obec nezajišťuje. 

     

    Formulář na žádost o poskytnutí bytu v DPS v Horákově  si může zájemce stáhnout z webových stránek obce, nebo vyzvednout přímo na OÚ Mokrá-Horákov. Součástí žádosti je příloha vyjádření praktického lékaře o zdravotním stavu žadatele, která je nedílnou součástí při podání žádosti zájemce o byt v DPS. 

     

    • Obec Mokrá-Horákov má zpracovaná pravidla pro výběr nájemců bytů v DPS Horákov, podle kterých jsou budoucí nájemníci vybíráni dle schválených pravidel a po doporučení sociální komise při OÚ Mokrá-Horákov o výběru nájemníka rozhoduje rada obce Mokrá-Horákov. 
    • DPS není určen osobám, jejichž onemocnění nebo jednání vylučuje soužití v DPS (např. duševní onemocnění, užívání psychotropních a návykových látek, agresivních osob a osob vyžadujících celodenní péči vzhledem ke svému zdravotnímu stavu. 

     

    Nájemné se pohybuje v současné době 57 Kč/m², hradí se zálohy za služby jako je topení a ohřev teplé vody, vodné a stočné, elektřina ve společných prostorách a zařizovací předměty. Byt je vybaven kuchyňskou linkou a elektrickým sporákem, koupelna je vybavena umyvadlem, přípojkou na pračku, sprchovým koutem a WC.  ¨

     

    Pro setkávání nájemníků a seniorů z obce Horákov je zde vybavená klubovna a součástí objektu je příjemné posezení v přilehlé zahradě. 

    ¨

    Pro krizové situace má obec Mokrá-Horákov vyčleněn jeden krizový byt  kk+1 v budově Mokrá 361. Tento byt slouží pouze na přechodnou dobu k překonání tíživé sociální situace žadatele. O jeho přidělení rozhoduje rada obce Mokrá-Horákov na základě podané žádosti. Tento byt je vybaven kuchyňskou linkou a elektrickým sporákem, dále vestavěnou skříní a postelí. V koupelně je sprchový kout, umyvadlo a přípojka na pračku.

     

    Více o Domu s pečovatelskou službou + žádosti a pravidla

  • Jaké jsou možnosti pro získání sociální pomoci a podpory v obci?

    Na Obecním úřadě Mokrá-Horákov nelze žádat o finanční sociální pomoc ve smyslu sociální dávky dle zvláštního předpisu.

     

    K podání takové žádostí o poskytnutí sociální pomoci nebo příspěvků slouží:

    • Úřad práce Brno-venkov, Šujanovo nám. 302/3, 660 35 Brno (státní sociální podpora, zprostředkování zaměstnání).
    • Úřad práce Brno-venkov, Křenová 111/25, 602 00 Brno 2 (sociální příspěvky na péči, mobilitu, hmotná nouze, dávky pro poskytnutí příspěvku na zvláštní pomůcku).

     

    Sociální péči v obci poskytuje našim občanům pečovatelská služba města Šlapanice. Zájemci o tyto služby si mohou požádat: 

    • Město Šlapanice, pečovatelská služba města Šlapanice, Masarykovo nám. č. 100, 664 51 Šlapanice, tel.: 725 919 387 – Bc. Zuzana Sovová, vedoucí pečovatelské služby

     

    Dále je možnost si vybrat i z jiných poskytovatelů sociálních služeb dle potřeby a působnosti organizace podle potřeb žadatelů.

     

    V obci je zřízena sociální komise rady obce – jako její poradní a iniciativní orgán. V případě potřeby, kdy se občan například dostane do finanční nouze se  komise možností podpory zabývá. Obec má jeden malometrážní byt vyčleněn jako byt krizový.
     

  • Soused mi škodí, kam se mohu obrátit? 

    Pokud se vám sousedem nepodaří domluvit, můžete se obrátit na Městský úřad Šlapanice. Městský úřad má pravomoc řešit sousedské spory a může vám pomoci najít řešení. Podáte-li stížnost prostřednictvím Obecního úřadu Mokrá-Horákov, bude tato předána pro nepříslušnost Městskému úřadu Šlapanice. Obecní úřad prošetří vaši stížnost a v případě oprávněnosti může sousedovi uložit pokutu nebo mu nařídit, aby se od svého chování zdržel.

     

    Pokud vám soused způsobil vážnou škodu, můžete se obrátit na advokáta. Advokát vám poradí s vašimi právy a možnými kroky, které můžete podniknout. Můžete zvážit i podání žaloby na souseda.

     

    Před podniknutím jakýchkoli kroků je důležité shromáždit důkazy o tom, že vám soused škodí. To může zahrnovat fotografie, videa, svědecké výpovědi nebo písemnou dokumentaci. Je také důležité zachovat si klid a vyhýbat se konfrontacím se sousedem. Pokud se cítíte ohroženi, volejte policii.
     

  • Reguluje obec nějak chov domácích zvířat nebo dobytka?

    Obec nereguluje chov dobytka, nicméně chovatelé musí dodržovat zákonem dané povinnosti – např,  zákon 246/1992 na ochranu zvířat proti týrání a zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon).

    Volný pohyb psů reguluje OZV č. 39/2003 o podmínkách volného pohybu psů a o povinnostech vlastníků a držitelů psů na území obce Mokrá–Horákov:
     

    Vyhláška o volném pohybu psů

  • Najdu někde informace o místních nabídkách práce nebo zaměstnání?

    Výběrová řízení na obsazování pracovních pozic v rámci Organizačního řádu Obecního úřadu Mokrá-Horákov zveřejňujeme na úřední desce, v případě žádostí o zveřejnění z okolních obcí a měst postupujeme vesměs stejně (požadavkům vyhovíme a zveřejníme na webových stránkách obce). 

     

    Webové stránky s nabídkami práce:

    • Úřad práce České republiky:  Nabízí vyhledávání volných pracovních míst podle různých kritérií, jako je region, profese, platové ohodnocení a další.
    • Profese.cz: Jeden z největších portálů s nabídkami práce v České republice.
    • Jobs.cz: Populární portál s nabídkami práce.
    • TopJobs.cz: Nabízí především manažerské a vedoucí pozice.
    • Kariéra.cz: Zaměřuje se na nabídky práce v oblasti IT a technologií.
    • Nejpráce.cz:  Nabízí širokou škálu pracovních pozic v různých oborech.
    • Fajnpráce.cz: Nabízí brigády a dočasné práce.
    • Linkuj.cz: Nabízí práci na živnostenský list a freelance zakázky.

     

  • Jsou v obci dostupné informace o prodeji místních nemovitostí nebo pronájmu?

    Případný záměr nebo prodej pozemků ve vlastnictví obce je zveřejněný na úřední desce obce. Prodej ostatních pozemků, pokud vlastník zveřejní, je možné sledovat např. zde: 

     

    • Sreality.cz: Jeden z největších realitních portálů v České republice s nabídkou nemovitostí na prodej i pronájem.
    • Reality.idnes.cz: Realitní sekce serveru iDnes.cz s nabídkou nemovitostí v České republice.
    • Bezrealitky.cz: Platforma, kde si majitelé nemovitostí mohou sami inzerovat prodej nebo pronájem bez realitní kanceláře.
    • TipyNaBydleni.cz: Nabízí širokou škálu nemovitostí na prodej i pronájem, včetně novostaveb.
    • RealityMorava.cz: Zaměřuje se na nabídky nemovitostí v Jihomoravském kraji, kam spadá i Mokrá-Horákov.

     

    Na webových stránkách obce zveřejňujeme mimo jiné i veřejné vyhlášky a oznámení státních orgánů o dražbě nemovitostí v obci.
     

  • Jsou nějaká nařízení v oblasti domácího odpadu a recyklace?

    Ano, máme k dispozici vyhlášku OZV č. 1/2021 o stanovení obecního systému odpadového hospodářství.

     

    Přejít na vyhlášku

  • Jak reguluje obec noční klid?

    Noční klid a výjimky nočního klidu jsou obsahem obecně závazné vyhlášky č. 1/2023 Obce Mokrá-Horákov, o nočním klidu.

     

    Přejít na vyhlášku 

  • Kde najdu v obci bankomat?

    Ano, v obci je dostupný bankomat Moneta Money Bank. Je k dispozici nepřetržitě u budovy zdravotního střediska (Mokrá 357, 664 04). 

  • Co dělat, pokud narazím v obci na podezřelou osobu?

    Setkání s podezřelou osobou na veřejném prostranství může být nepříjemné a znepokojující. V takové situaci je důležité zachovat klid a jednat s rozvahou. Následující kroky vám pomohou zajistit vaši bezpečnost a mohou případně pomoci i ostatním.

     

    1. Zachovejte klid
    Prvním, důležitým a zároveň obtížným krokem je zachovat klid. Panika může zhoršit situaci a snížit vaši schopnost racionálně přemýšlet a jednat. 

     

    2. Zůstaňte v bezpečí
    Pokud osoba působí nebezpečně, udržujte si od ní bezpečnou vzdálenost. Nechoďte blíž a nevstupujte s osobou do kontaktu jen proto, abyste situaci lépe prozkoumali. Vaše bezpečnost je na prvním místě.

     

    3. Pokuste se objektivně zhodnotit situaci
    Co dělá podezřelá osoba? Její chování může být zvláštní, ale nemusí nutně znamenat hrozbu. Zaznamenejte si detaily, jako je vzhled, oblečení, chování a případně i vozidlo, kterým přijela. Pokud je to bezpečné a neohrozí to vaši situaci, zkuste si zapamatovat a zaznamenat (nafotit, natočit) detaily o podezřelé osobě a jejím chování. Tyto informace mohou být užitečné pro policii při vyšetřování.

     

    4. Informujte policii 
    Pokud situace vypadá nebezpečně nebo se osoba chová agresivně, zavolejte na tísňovou linku (v České republice číslo 158) a informujte policii o podezřelé osobě. Poskytněte policii co nejvíce informací o podezřelé osobě a situaci.

     

    5. Zůstaňte s ostatními
    Pokud je to možné, zůstaňte ve skupině s ostatními lidmi. Být ve skupině zvyšuje vaši bezpečnost.

     

    Pamatujte, že vaše bezpečnost je na prvním místě. Je lepší být opatrný a případně upozornit na podezřelou osobu, než riskovat vlastní bezpečnost nebo bezpečnost ostatních.

Fotogalerie